Svårt att finna energi

Jag vill skriva om mer intressanta saker på bloggen men har varit ganska fantisilös på sista tiden. Orken finns helt enkelt inte till. Men jag hoppas att den kommer tillbaka snart. Jag tycker ju för det mesta att det är kul att blogga men just nu är det som att hela livet stått stilla ett tag fast ändå inte.
 
I fredags kväll blev jag upphämtad av en träningskompis och så åkte vi till Bombardier Arena. Vi inspekterade lokalen och satte upp massa skyltar. Andra fixade fram bord, staket och satte upp tv-skärmar som kopplades till datorer. Senare kom en lastbil som hämtat upp mattor i Eskilstuna och Köping. Dessa mattor skulle pusslas ihop så att det blev sex tävlingsytor och sedan var det några som skulle läggas ut i uppvärmingssalen. Tror jag jag kom hem vid halv tio på kvällen. Skälvklart tänkte inte baby M sova och när hon sov så kunde jag alla fall knappt sova. Gissa hur glad jag var när larmet gick fem på morgonen och det var dags att gå upp.
 
6,30 Var jag alla fall tillbaka i Bombardier Arena. Fick på mig en rosa t-shirt som det stod funktionär på. Sen sprang vi omkring och städade större delen av dagen. Sopa grus, skura spill, plocka skräp, tömma sopor, städa toaletter och omkläddningsrum, fylla på med papper och tvål. Fullt upp större delen av tiden. MIn jag tror ändå att vi hade den lugnaste uppgiften. Tror de andra hade fullt upp hela tiden.
 
Vi fick mat från PastaPrinsarna men tyvärr fattade jag inte att det var gratis förren det var slut. Men sen kom det massa pizzor från två olika ställen. Vet inte om det var 20 eller 40st. Tyvärr orkade jag bara fyra slicar. Kan inte äta när det är stressigt. Levde mest på cola som det också fanns massor av. Någon köpte även en påse med lösgodis men den lät jag bli allafall.
 
När kl var sju på kvällen ringde min sambo och sa att våran dotter är jättedålig. Tävlingarn hade nyligen slutat då och vi höll på att packa ihop. Babyn hade nästan 40 graders feber och var helt utslagen när jag kom hem. Samtidigt som jag satt och höll om henne så tyckte jag att det var en bra ide att läsa tidningarna på nätet. Det första jag ser är om den femåriga flickan som dog i hjärnhinneinflammation. Inget man vill läsa när man sitter med ett jättesjukt barn. Önskar att jag aldrig behövde läsa sånt. Mitt hjärta frös till is ett bra tag där. Baby M hade även kräktis tidigare på dagen. Men hon hade nog bara satt äppelskal i halsen, men man blir ju orolig.
 
Men en stund efter att hon fått alvedon piggnade hon till lite. Fortfarande varm men orkade skratta och busa lite. SÅ otroligt skönt att se. På natten kräktes O och mådde inte så bra, men jag tror att han bara värkt i sig för mycket godsaker på kvällen. Han mådde bra på söndagen.
 
Idag är det måndag och baby M är fortfarande dålig. Tror hon kan ha lite feber idag, har inte kollat men hon är inte så jättevarm. Busar ena stunden och gnäller nästa. Det är svårt att få henne att äta och dricka men inte helt omöjligt. Det blir nåt litet då och då.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0