Utbildningsfunderingar

Jag längtar efter att plugga. Det är roligt att lära sig något nytt hela tiden. Men jag är lite osäker på vad jag vill bli. Jag har velat komma bort från vården länge nu men samtidigt börjar jag längta tillbaka till den. Men jag vill bara jobba på lasarettet. Det är något med sjukhuset som jag gillar. Förstår inte varför men jag trivs och känner mig lite hemma där.

Funderar på om jag borde försöka bli sjuksköterska alla fall. Måste bara jobba lite med mitt självförtroende först. Eller varför inte biomedicinsk analytiker. Det tycker jag verkar intressant.

 

Allastudier
 

är en sida där det finns länkar till olika vårdutbildningar. Jag hittade även en kurs på den sidan som verkar intressant, Fysiologi, kost och hälsa. Men det finns även länkar till utbildningar på gymnasienivå som kan vara intressant för mig. Jag funderar på att lägga till några kurser på min undersköterskeutbildning och även försöka läsa upp den särskilda behörigheten som behövs för programmen som jag är intresserade av att läsa på högskolan.

 

Jag hittade en kurs i akutsjukvård och en i räddningsmedicin som verkar intressanta. De är på gymnasienivå.

 

Genom att länka vidare på sidan hittade jag även vad som krävs för behörighet för att kunna plugga på högskolan. Det jag saknar är betyg i de naturvetenskapliga ämnena. Men det finns även länkar till skolorna här i stan som har hand om dessa utbildningar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0