Böcker jag läser nu

 
Guillou hoppas jag ska inspirera mitt eget skrivande på något sätt. Det första gången jag läser något av honom och jag gillar redan hans språk. Jag har flera böcker av honom hemma men har aldrig känt någon lust att läsa dom, men jag tror nog att jag kommer göra det efter den här boken.
 
Illåd hör till bokcirkeln och jag tror att jag kommer tycka om den. En av huvudpersonerna är beteendevetare och jag fortfarande lite ångest över att jag inte kunde gå klart den utbildningen. Kanske söker jag igen i höst men jag på något vis kan fixa det ekonomiska för jag vill verkligen plugga.
 
Historia läser jag för att boken Betvingade väckte liv i mitt historieintresse. Jag har alltid gillat historia men det har inte blivit så mycket historialäsning de senaste åren.
 
Hemingway har jag nyligen påbörjat. Jag har aldrig haft något intresse av hans böcker heller men jag ska läsa den ihop om att få inspiration till att förbättra mitt eget språk.
 
Jag har massor med böcker hemma av kända författare vars böcker jag inte alls är intresserad av att läsa men nu ska jag försöka läsa dem i utbildningssyfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0