Weekend på Hestraviken

Hestravisen hotell och konferens ligger mitt i den småländska skogen och har en fin utsikt över Isaberg och Algustorpasjö. Under tre generationer har familjen Hellström haft hand om hotellet och gjort det till ett lyxhotell med olika erbjudanden som golvpaket, romantiskt weekend, konferens och semester.

 

De har även ett ”Det ska vi fira paket”. I det ingår välkomstfika med bakverk. På kvällen bjuder de på en drink och sen får man en trerättersmiddag. Efter övernattningen serveras en lantfrukost buffé.

Det låter som ett avslappnande sätt att fira bröllopsdagen på eller varför inte när man fyller jämt.

 

Själv är jag nog mest intresserad av deras Romantiskta weekendpaket. Det skulle jag vilja åka iväg på med min sambo. Det är så sällan vi gör något ihop utan barn så det skulle vara skönt att bara umgås vi två och få vila ut ordentligt. I det romantiska weekendpaketet ingår två övernattningar, två trerättersmiddag, stor lantfrukost, champagne och en timmesmassagebad i deras relaxavdelning.

Det låter väl trevligt? Jag skulle nog kunna tillbringa stor tid i relexavdelningen.

En ansiktsbehandling och chokladmassage skulle inte vara helt fel. De har även en topp till tå behandling. Det innebär att man få en helkroppsmassage med torrborstning och varm olja. Efter det blir det en behandling av ansiktet med peeling, rengöring, massage av ansiktet och sen en vitaminmask som avlutning.

 

Får mig som tycker om att träna så har de ett gym också. Tänk vad skönt att kunna träna i lugn och ro utan att behöva stressa hem till massa måsten efteråt.

För sambon som är lite latare en mig skulle nog en fisketur passa bra. Hestraviken har nämligen både båtar och kanoter att låna ut. Man kan även låna flytväst och metspön.

 

weekendpaket på Hestraviken
 
låter som ett bra ställe för avkoppling tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0