Gröna Lund

Igår åkte vi till Stockholm. Vi stannade till i Solna för att parkera och ta med oss barnens farbror och kusin. Det finns en grej som jag tycker om med solna och det är kaninerna. Jag och barnen blir superglada varje gång vi ser en kanin. Här hemma är det ju inte direkt så att vi har kaniner på gatorna. De är ju så jättesöta så jag vill bara fånga och krama dom.
 
Planen var att ta oss till Gröna Lund. Men innan vi kom dit så hade W jätteont i ljumsken så han fick svårt att gå och O hade trampat sönder hälarna på skorna så han fick skavsår. Det blev till att handla ormsalva och nya skor innan vi kunde ta oss iväg men pojkarna verkade må bättre efter det.
 
Vi trängde in oss en proppfull spårvagn och för att sedan gå in på ett ännu proppfullare Gröna Lund. Finnt väder och sjukt mycket folk. M var mycket grinig så vi tänkte börja med att äta. Hon hade vägrat äta frukost så vi trodde att hon var superhungrig. Men nej då, hon satt bara och pickade i sig lite riven ost. Vi andra åt grillbuffe. Väldigt gott.
 
Tyvärr var det ganska drygt att gå där inne för det var så mycket folk. Köerna till karusellerna var nog på minst 30min så pojkarna tyckte att det var drygt. Som om inte det räckte började det regna också. Men jag tror att alla barnen hade ganska kul ändå.
 
Barnens pappa köpte tre karusellbilder där barnen ser sjukt roliga ut. Jag skrattar varje gång jag ser bilderna.
 
När vi kände oss klara med grönan så åkte vi tillbaka till Solna. Där fick kusinerna busa med varandra och så åt vi tacos. O fick ett par svarta Converse skor för de var för stora för ägaren. Vissa har tur. Fast först tackade han nej för han tryckte att han redan hade röda såna, köpta på maxi. Han bryr sig inte om märken. Men jag misstänker att det ändå inte kommer dröja lännge innan han börjar bry sig.
 
På hemägen var det stora blixtrar på himlen men vi hörde inga smällar. Varför kommer det ingen åska till V-ås nån gång? Eller ja det var var en liten omgång förra veckan när vi var iväg och badade, men då var det strålande solsken också. Längtar lite efter att sitta hemma och missa medan regnet öser ner och åskan dundrar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0