Tacksam

W har fått tillbaka sin cykel och jag känner mig så glad och tacksam nu.
 
På morgonen efter att vi upptäckt att den var borta så satte jag upp lappar på dörrarna här på gården. Vid ca 23 ringde en granne och trodde sig ha hittat Ws cykel och det visade sig stämma. 
 
Det finns en liten skola i utkanten av våran gård och där stod den tillsammans med en annan barncykel som inte hade nåt lås. Alltså stod den bara några meter från där den blev stulen.
 
Men grannen som var ute och rastade sin hund hade fått förbi där vid 4-5 tiden och då hade den inte stått där. Jag såg den inte heller där i morse när jag cyklade omkring och letade eller när jag satte upp lappar på trappdörren som ligger precis bredvid.
 
Vet inte om någon vill jävlas men jag misstänker att någon ställt ut dom på kvällen för att de ska hämtas upp. Man kan åka ner med bil till stället där cyklarna stod.
 
Jag tror iallafall att det är någon på den här gården som tagit in den först och sen ställt ut.
Igår kväll hörde jag en massa dunsande i trappen vid typ 23 tiden. Funderade på om det var någon som flyttade möbler i trappen så sent.
Funderade redan på morgonen att tänk om det var någon som släppade upp en cykel?
Men så illa kan det väl inte vara?
 
Strunt samma, cykeln är tillbaka och det är det viktigaste. Hoppas bara att den får vara i fred i fortsättningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0