Mask

I natt upptäckte jag att min baby fått mask. Stackars henne. Undrar om jag inte upptäckt det om hon inte kissat ner sin säng. Läste idag att de är lättast att upptäcka på natten så...
Äckligt men jag har ju haft utekatter med mask så det är ju inte så att jag svimmar av direkt.
Det som verkar drygast är ju städningen. Byte av kläder sängkläder mm hela tiden, och städa städa städa. Jag har fått nog av massa städande efter helgen. Maskäggen kan tydligen finnas överallt, i damm, på saker i sängen mm.
Till och  med katterna ska tvättas stod det för även om de inte smittas så kan äggen fastna i deras pälsar. Så nu har jag tre katter att tvätta också.
 
Snart ska jag ta mig till apoteket. Det blir avmaskning av hela familjen antar jag.
 
Suck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0