Du är vad du äter, eller?

 
Jag måste nog ta kampen mot sötsuget först innan jag tar kampen mot vikten. Ganska logiskt kanske men jag behöver påminna mig och såna saker för att kunna tänka "rätt".
 
I större delen av mitt lev har jag ätit massa skräp, är det därför jag känner mig som skräp?
 
Fast jag tror nog att det ligger mer bakom än så. Men jag tror ändå att jag kommer må så mycket bättre både psykisk och fysiskt om jag slutade med alla onyttigheter. Just nu försöker jag jobba mycket med mitt inre eftersom jag är en ångestfylld känsloätare. Jag hoppas att jag inte kommer behöva självmedicinera mig själv med choklad och socker längre om jag får ordning på allt som spökar inom mig.
 
Om det är någon som undrar över lchf-brödet som jag bakade i natt så kan jag tala om att det var ganska äckligt. Jag kunde lika gärna ta en stor sked och äta direkt ur fröpåsarna. Misstänker att det inte kommer bli så stor skillnad. Fast vem vet, det kanske smakar bättre idag. Det finns ingen risk att överäta sig på det brödet alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0