Lökar av guld på Willys

Idag åkte jag till Willys med pappa. Jag behövde handla blöjor, fredagsmys och lite nyttigheter. Ska försöka skärpa till mig med maten.
Men när jag slänger upp de sista varorna på banden håller jag på att få en chock. 2800kr och de tickade på uppåt. Trodde att mitt hjärta skulle stanna.
Funderade på vad jag egentligen hade handlat som var så dyrt. Det dyraste var ju blöjorna. Hade jag verkligen plockat på mig massa småsaker som tillsammans blev skitdyrt? Så mycket brukar inte ens mina storhandlignar gå på. Det var bara att ta fram kortet och betala medan ångesten steg. Kände mig dum i huvudet som handlade upp nästan hela barnbidraget bara för att försöka vara nyttig.
 
Men medan pappa står i kön till kiosken där så ställer jag mig och kollar kvittot. Känner mig så ledsen och det ser ut som allt stämmer tills jag kommer till mitten. Lök 1895kr. Så jag tränger mig före pappa och visar upp kvittot. Hon som står där börjar skratta och undrar hur mycket lök jag köpt. 2st. Hon tyckte att det var jätteroligt men bad samtidigt om ursäkt för att hon skrattade. Fast det gjorde jag också, mest av chocken och jag var så glad över att få tillbaka dessa pengar. Men samtidigt hade jag ont i hjärtat i flera timmar efteråt.
 
Vet inte om jag ska tycka att det var roligt eller inte. Två lökar för 1895kr kanske är roligt, men samtidigt ledde det till otroligt mycket ångest. Jag är en fattig typ och vill inte ha en sån upplevelse igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0