Måndags funderingar

Idag har baby M fått vara hemma med mig. Hon är feberfri men dagis brukar vilja att de är hemma en dag extra. Om febern håller sig borta nu och hon fortsätter må bra så kanske hon får gå till dagis imorgon. Kanske blir det en extra dag till eftersom hon är så känslig. Jag tror att hon är sjuk ca en gång i månaden. Men samtidigt mår hon bra av att vara på dagis. Hon tycker om att vara bland andra barn även om hon inte direkt leker med dem.
 
Jag skulle behöva städa. Det ser ut som att någon vänt upp och ner på mitt vardagsrum och sen skakat om. Vardagsrummet är ju inte bara vardagsrum utan även mitt sovrum men det som märks mest av allt nu är att det även är baby Ms rum. Det är leksaker överallt. Hon vill gärna även att allt ska ligga på golvet som en enda stor heltäckningsmatta av leksaker. Det finns några saker som jag kan ge till hennes hennes bebiskusin men annars är det mesta sånt som hon leker med.
 
W har sagt att han vill plocka undan julgranen idag. Jag skulle gärna ha den kvar till sommaren. Tycker att det är så mysigt, men jag ska väl i alla fall låtsas att jag är lite normal. Jag tror det mesta av julen här får vara kvar till helgen. Måste ta mig till IKEA och köpa förvaringslådor.
 
Sen är det de där med böcker. Jag håller på att läser galet många böcker nu fast jag borde hålla mig till en i taget. Men just nu har jag så många roliga böcker så jag kan inte välja.
 
Snart ska jag kolla med O vad han vet om Gustav Vasa. Han ska ha prov på fredag men måste leta upp info själv. Det känns som att det kan gå lite hur som helst. Jag ska försöka ta lite varje dag med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0