Städning och skrivande

Det är vad som gäller idag.
 
Dagens skrivmål är att få ihop tre sidor till, vilket kommer bli svårt eftersom jag kommer bli tvungen att skriva när barnen är hemma. Men jag måste lära mig det om jag ska få något gjort.
Kanske ska se det som en rolig utmaning?
 
När det gäller städningen så har jag plockat lite här och där, diskat och stoppat tvätt i maskinen. Kanske borde jag sätta äggklockan på 20min, som jag hitttade som ett tips nånstans på nätet. Det här med städning verkar vara ett stort problem för add/adhd människor. Det är så otroligt skönt att upptäcka att jag inte är ensam om det här problemet. Det var alla fall nån som menade att man ska sätta äggklockan på ca 20min när man ska göra nåt, för att så länge orkar de flesta hålla fokuset uppe mm.
 
Det är kanske så jag måste göra för att få något gjort. Dela upp livet i 20minuter bitar. Kanske inte hela tiden men lite då och då under dagen så att jag får något gjort. Annars är det lätt att jag dagdrömmer bort hela dagen vilket är så otroligt onödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0