Sömnproblem?

Jag saknar fortfarande energi i min kropp och livet rullar på som vanligt utan att jag hinner med.
 
Veckan har bestått av begravning, skolavslutningar, bjurhovdadagen och lite hemmaträning, men även massa andra småsaker.
 
Jag börjar må väldig bra psykiskt känner jag och börjar tro på att det finns en bra framtid för mig också. Jag har lite planer för hösten även om jag inte riktigt vet hur det ska sluta men man måste ju börja någonstans. Planen är att plugga i höst, jag måste bara få csn att gå med på det.
 
Mitt största problem nu är tröttheten. Jag har varit trött större delen av mitt liv men en dag ska jag besegra den här kroniska tröttheten som hindrar mig från att leva livet fullt ut.
 
Så nu ska jag försöka "lära" mig att sova bättre. Jag sover aldrig en hel natt. Ibland är det barn som väcker mig, ibland är det katter, men oftast så vet jag inte varför jag vaknar men har mina funderingar på om det har med de mängder koffein som jag häller i mig hela dagarna. Jag har oftast inga problem att somna men däremot vaknar jag lätt. Kanske hindrar koffeinet mig från att sova djupt?
Jag ska alla fall testa att dra ner på det.
Sen läste jag nångonstans att om man är känslig för ljud så kan man sova med öronproppar. Det kanske också är något för mig.
 
Jag önskar mig ett kallt och mörkt ljudisolerat sovrum. Jag skulle vilja veta om det blir någon skillnad på energin i kroppen av att sova en hel natt utan att vakna. Jag har alltid tänk att sömnproblem har dom som har svårt att somna på kvällarna men börjar inse att vakna typ en gång i timmen nätterna igenom kanske också är ett sömnproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0