Lördagen

Skönt att helgen är över.
 
I lördags var jag på stan med barnen, bror, syster och hennes barn. Det var nån sorts avslutning av isbanan med skridsko dans och lite annat.
 
Baby M tyckte nog mest om den stora dansande nallen. Alla barn fick varsin fin nalle och ballongfigurer. Sen kom det några pingviner som delade ut godis. Sen delade de även ut små paket från Zetterlunds och hade godisregn.
 
 
 
Efteråt var det dags att ta sig iväg för kalas på Lek&Bus. Jag som varit orolig innan att inte få ihop tillräckligt med barn hade helt plötsligt en extra. Det var en som inte hade svarat och jag hade ändå skrivit senast onsdag. Men nån timme innan kalaset skulle börjat kom hon och ringde på dörren och sa att hennes pappa glömt ringa mig och undrade om hon fick komma ändå. Jag hade inte hjärta att säga nej även om jag fick lite ångest eftersom det ändå kostar 120kr för varje barn och jag är fattig. En stund senare kommer hennes lillebror och ringer på och frågar om han också för komma. Men då sa jag nej. Blev lite osäker på om systern skulle komma på grund av det, men det gjorde hon. Men känner mig även lite störd av att hon inte ens hade med nån present. Hon hade även med sin pappa och lillebror så de känns som de bara ville ha gratis inträde för henne, men jag kan ju ha fel.
 
Det var mycket folk och ett riktigt kaos. Ett rent helvete att försöka samla ihop alla barnen så att jag kunde räkna dom och de fick sina band. I kalasrummet var det inte ett dugg bättre. Typ elva hyperaktiva ungar utan öron. Aldrig mer känner jag. Nästa kalas för deras pappa ta hand om.
I kalaset skulle de ingå mjukglass och  när kalasvärdinnan ska gå och hämta glass säger hon att hon ska ta lite blandat så barnen kan välja. Sen kommer hon tillbaka med bara pigglin och då blir alla missnöjda när de inte fick välja så då fick jag försöka lugna dem. De flesta åt bara hälften sen kaste de glassarna för att gå och leka.
 
När vi kommer hem kommer vi på att det inte blev någon bio. 6D bio skulle ingå i kalaset. Så jag mejlar dom och frågar. De bad om ursäkt och visste inte vad som gått fel. Kalasvärdarna skulle ha informerat om bion. Så det var ju tråkigt att alla barn missade det. Men jag ska få fribiljetter hemskickade istället, så det känns okej.
Funderade även på att säga till om presenten W fick av dom. En t-shirt men den packades bara ner med presenterna och när jag kollar hemma är det storlek 5-6 på den. Men vet inte om jag orkar.
 
Kvällen avslutades alla fall med att jag syster och baby M kollade på melodifestivalen. Baby M älskar Sean Banan. Själv tycker jag att Yohio är underbar. Självklart vann den låten som jag tyckte var sämst. Jag förstår inte hur folk kan gillar den. En liten pojke som bara ylar. Den ger mig huvudvärk och är inte ett dugg underhållande.
Trist, men hans min när han vann var alla fall värd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0