Julsugen

Det nästan kliar i fingrarna efter att börja plocka fram alla julsaker.
Jag gillar att julplanera även fast det nästan aldrig blir som jag tänkt. Men det är mysigt att bara drömma sig bort också. Lyckos alla de som har stora hus att julpynta i.
Jag får göra det bästa av det hem jag har.
 
I år behöver jag köpa ett nytt änglaspel. Mina katter tycker om att leka med änglaspel och förra julen försvann en ängel spårlöst. Jag hade köpt det på timmarii för nåt år sen och det var ganska rangligt från första början. Nu ska jag köpa på Åhlens och hoppas på att kvaliten är bättre. Jag älskar änglaspel, det är hur mysigt som helst.
 
Sen någon dag planerar jag att ta mig till brödet och fiskarna och leta julsaker. De brukar ha fina julgardiner med motiv som jag gillar. Nyare julgardiner är så tråkiga.
 
En ny gran skulle jag också behöva, men tror att jag är lite för snål för det. Det skulle ju även vara rolig med en riktig men då får jag väl tre katter som försöker klättra i den.
 
Nu på kvällen var jag iväg till konsum. Köpte två jultidningar. Får se om det stillar kliandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0