Kämpar vidare för att kunna skänka bort pengar

Wywallet säger att mitt kort inte är registrerat medan comviq säger att det är det. På deras sidor står det att man måste ha ett registrerat kontantkort. Pratade med comviq som då säger att jag måste skicka sms för att få hem en kod som aktiverar mobilbetalningar. Den kom idag och jag aktiverade den och fick ett sms av comviq att nu är det bara att logga in och börja använda tjänsten. Men nej det funkade inte.
 
Mejlade ww och berättade att kortet är reggat och att jag även akiverat koden. De frågade om jag registrerat nyligen för det tar tydligen 48timmar innan de ser det. Registerat gjorde jag förra veckan så vet inte om de menade koden. Sen säger dom att när kortet väl är registrerat måste jag ringa dom så att de kan avrregistrera mig där och sen får jag registrera mig på nytt. Höll på att få ett nervsammanbrott av deras svar.
 
Hur mycket krångel ska det vara?
 
Letade massor på comviqs sida för en stund sen eftersom den ända infon jag hittade förra veckan där var att man bara behöver registrera sitt kort och skaffa ww så skulle det börja fungera direkt. Inget om någon specialkod. Nu hittade jag  någon sida där står det att man måste aktivera kortet för betaltjänster men det står inte hur man gör.
Varför inte skriva på samma sida att man både ska registrera och beställa en kod och hur man går tillväga för att göra det? Känns som de inte har riktig koll själva på sin sida.
 
Vill helst bara strunta i det hela, det är för mycket krångel. Men jag vill verkligen skänka bort mitt saldo till Filippinerna då en av mina bästa vänner kommer därifrån. Så jag ger ww sina 48timmar.
 
Kanske ska tillägga att mitt problem hos ww är att få så de drar från mitt mobilsaldo. Hade jag velat betala med bankkort så hade det nog funkat från första början. Men jag har inte rätt kort för det och vill inte ha det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0