sjuk eller bara trött?

M blev väldigt gnällig och bråkig senare på dagen så jag frågade henne om hon ville vila en stund och det ville hon. Hon somnade ganska snabb och jag började fundera på om hon kanske är sjuk ändå. Men hon var fortfarande sval. Efter två timmar försökte jag väcka henne eftersom jag var orolig för hur hon ska somna på kvällen. Men nej damen skulle inte vakna, hon vägrade. Inget konstigt, hon är alltid morgontrött och svårväckt. Tänkte sen att om hon faktiskt är sjuk så ska hon få sova hur mycket hon vill.
Det får jag ångra nu. Hennes andra middagssovning idag blev nog över 3 och en halv timme.
Så nu på kvällen när hennes bröder ska sova har jag en mycket pigg och glad 3-åring.
 
Det är så svårt att avgöra om hon är sjuk eller inte. Hon har ju inte feber men det går ju att må väldig dåligt för det och hon har ju varit skum idag så att jag flera gånger funderat på om hon fortfarande är dålig. Hon har ingen snuva eller hosta eller liknande. Varvat med att vara glad och lekfull med trött och grinig.
 
Kanske behöver kroppen bara återhämta sig lite mer efter feberdagarna? Det känns som att det nog är bäst att ha henne hemma  imorgon och på fredag är hon ledig så det blir flera dagar för henne att vila upp sig.
 
W är fortfarande lite dålig till och från idag. Själv är jag frisk men lider av medicinbiverkningar. Låg i sängen från kl 12 på natten till 7 på morgonen. Klarvaken. Mina tankar bara malde på och det gick inte att sova. På förmiddagen hann jag sova lite mindre än två timmar innan dagis ville skicka hem M. Tycker att jag borde vara helt förstörd efter det men jag var pigg och har varit det hela dagen. Jag känner mig inte speciellt trött nu på kvällen heller. Lite seg och yr bara. Tycker att det börjar bli otäckt. Tänk om jag inte kan sova i natt heller? Ska be min läkare om sömntabletter imorgon. Hon har lovat att jag ska få det om jag har sömnproblem och efter idag känner jag att min gräns är nådd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0