Sjuka familjen

M blev mycket sämre i fredags och febern steg trotts att hon fått alvedon. Hon vägrade äta och dricka och låg bara och stönade. Barnakuten sa testa ipren och om inte det funkar åka in. Hade ingen ipren hemma men hennes farfar var snäll och handlade och kom. Bara efter några minuter var hon på benen och pratade, men vägrade dricka tills jag erbjöd henne cola. Tänkte att det var bättre än inget. Nån timme senare drack hon sin kära mjölk och lekte massor. Skönt. Tänk vilken skillnad en skvätt ipren kan göra.
 
På lördagen fyllde hon tre år. Feberfri men hängig till och från. Drack men vägrade äta. Hon fick ett smurfhus och tre smurfar till och verkade nöjd. Lite snål födelsedag men det blev så mycket utgifter i slutet av förra månaden. Men på lördag så blir förhoppningsvis hennes kalas av. Funderar på att köpa en dockvagn och en ny docka.
Under dagen fick O feber och var helt utslagen.
 
På söndagen var M pigg och glad och sprang och studdsade och mådde hur bra som helt. Tänkte att då kan jag skicka henne till dagis när hon varit feberfri i två dagar. På natten vaknade jag av att jag hade ett värmeelement bredvid mig. M hade fått feber igen. På dagen var hon pigg och feberfri igen.
 
På måndagen var det min tur att fylla år. Vaknade med magont som höll i sig hela jäkla dagen. Jag hade ätit pasta och vittbröd dagen innan. Tål inte det så bra. Känns som jag hade taggtråd i magen.
 
Under dagen var jag iväg på puls och blodtryckskontroll. Blodtrycket sköter sig och håller sig under gränsen men det gjorde inte pulsen som var på 103. Gränsen där går vid 90.
Sköterskan sa att då blir det ingen doshöjning men det fast även en risk att jag måste sluta med medicinen. Men hon tyckte att vi kunde avvakta till dagen efter för då skulle jag starta en 24timmars mätning av blodtryck och de brukar kolla puls då också. Det kändes ganska deppigt att åka därifrån.
 
Jag hade planerat att träna på kvällen. Tränade söndag kväll och det var riktigt roligt. Men magsmärtan vägrade släppa och jag hade sån beslutsångest om att försöka träna ändå. Fast när det började närma sig blev jag riktigt yr i huvudet. Tänkte att det är lika bra att stanna hemma då. Det gjorde mig mycket grinig och ledsen. Behöver vara där så mycket som möjligt av flera anledningar.
Nån timme senare började jag allfall frysa som en galning och det dröjde inte länge innan jag hade feber.
En helt jäkla värdelös födelsedag var det. Är så gammal att jag inte borde bry mig. Men födelsedagar har alltid varit känsliga för mig.
 
Idag har jag varit feberfri och det magonda försvann med lite yoghurt. M och O är också feberfria men istället blev det Ws tur. Fast han har ju längtat efter det hela helgen och igår. Sprungit runt med febertermometern fast han inte ens varit i närheten av feber. Tror han upptäckte idag att det inte är så kul att vara sjuk ändå. För det var ju fruktansvärt orättvist att hans bror fick vara hemma från skolan igår och inte han.
 
Sköterskan ringde mig lite senare på dagen för att höra hur det gått. Berättade att jag blivit sjuk. Hon sa att det kunde vara därför pulsen var så hög och att hon skulle be läkaren skriva ut nytt recept och sen får jag göra en ny kontroll nästa vecka istället. Så nu får vi hålla tummarna på att min kropp sköter sig.
 
Nu har jag gnällt färdigt. Ska försöka vara lite positivare i framtida inlägg, men jag lovar inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0