Glad Påsk

Det känns som att påsken har varit ganska intensiv och idag är jag helt slut. Har bara slöat hela dagen men blir inte piggare för det. Jag känner mig febrig nu. Får se om jag blir sjuk eller om jag klarar mig. Har ju träffat på en del förkylda personer nu under helgen.
 
Nu under veckan har ägnat mig åt att flyttat omkring bokhyllor här hemma och rensat bort en del skrot. Jag längtar efter att få lite ordning i mitt hemmabibliotek men jag är inte riktigt klar än. Jag har ju en hel del utlånade böcker, får se när jag får tillbaka de?
 
Torsdagen åkte jag omkring och handlade som en galning. Alltid något som glömts eller inte finns. På kvällen lagade jag till en skinka och ett ton köttbullar, lite brödbakning blev det också. På fredag blev det mera matlagning efter som föräldrar, syskon och systerbarn skulle komma.
Jag bjöd på:
 
Hemmagjorda köttbullar
Skinka
Bäbä vita Lamm
Janssons frestele
Ägghalvor med räkor
Ägg
Revbensspjäll
Lax
Prinskorv
Potatisgratäng
Färskpotatis
Rödbetssallad
Mimosasallad
Nybakat bröd
Påskmust
Ostbricka och kex
Ws kakor han hade bakat
Jordgubbar
Massor av godis
 
Det var trevligt att alla kunde komma och äta och jag tror alla led av matkoma när de åkte hem. Får se om jag orkar göra om det någon dag. Själv var jag helt slut i huvudet och fötterna.
På lördagen åkte vi iväg och åt påskmiddag hos barnens farmor och farfar. Skönt att slippa laga mat själv. M var jätteglad över att få leka med sin kusin där och även gosa lite med sin lilla bebiskusin. Sen när vi skulle åka hem var hon jätteledsen. Hon ville ju leka mer. Hemma fick barnen varsit stort påskägg, de som skulle få normal stora i år. Tyvärr var påskäggen slutsålda på alla affärer jag var på så de fick bli stora. Misstänker att jag inte kommer behöva köpa lördagsgodis under större delen av Maj.
 
Idag har jag suttit inne hela dagen. Jag är väldigt trött och väldigt uttråkad. Jag läste en blogg på morgonen som har gjort mig väldigt resesugen. Jag skulle verkligen behöva komma iväg på lite äventyr men jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Det är ju knappt ens som att jag har råd att ta bussen ner på stan.
Bara fortsätta drömma....
Barnen fick alla fall komma ut idag. Deras farfar bjöd dem på påsktivoli. M vann en nalle där för att hon var söt. Tyckte det var kul, hon är ju ett riktigt charmtroll ibland. Underbara M.
 
Nu ska jag äta massa påskgodis och se på Alias på netflix.
 
Mina lyxägg
 
Lite restätande idag
 
Glad Påsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0