Trötta torsdag

 
Fina M i nya regnjackan som jag köpte igår. Vilken tur att det droppade lite när vi skulle hem från dagis.
 
Idag har jag varit riktigt seg. Jag var tvungen och lägga mig att sova efter att jag lämnat M. Var helt slut och kom inte iväg på min blodtryckskontroll. Börjar bli riktigt sliten.
 
På kvällen tvingade jag iväg mig för att hälsa på min bror. Ett tag hälsade jag på honom två gånger om dagen på sjukhuset, men de senaste dagarna har det bara blivit en. Min energi håller på att ta slut. Men jag har allafall lovat honom att komma varje dag så länge jag är frisk. Sen vet jag inte om han förstår det eller hur mycket han uppfattar. Det är så svårt när han inte kan kommunicera.
 
Nu på kvällen verkade han väldigt plågad, låg och rörde sig och svettades massor. Hans puls var uppe i 140 nåt och jag misstänker att han hade väldigt ont. Det tog ett bra tag innan sköterskan kom med smärtlindring. Stackarn. Eftersom pulsen var så hög så skickade de efter nån som kom och gjorde ett ekg på honom. Så jag blev kvar där längre än vad jag skulle. Satt hos honom tills han somnade så förmodligen började sprutan med smärtlindring verka. Min syster ringde tillbaka senare på kvällen och kollade läget. Då sov han lungt. Dr hade inte sagt nåt speciellt om ekg så det var nog inget fel där. Det kan ju vara så att pulsen gått upp pga smärtan. Men han fick alla fall medicin för det också till slut. De hade inte kollat pulsen mer på kvällen utan skulle ta det på natten istället. De ville nog låta han sova nu när han väl kommit till ro en stund.
 
Tänk själva att ligga med ett brutet ben och ett becken som är brutet på flera ställen och inte kunna tala om att man har ont. Vilken mardröm. Nu hoppas jag alla fall att han får sova skönt i natt.
 
Fina regnbågar som jag såg på vägen till sjukhuset. Den lilla var riktigt stark och fin. Tyvärr kan inte min mobilkamera göra den rättvisa.
 
 
 
 
Synd bara att den ena höll på att försvinna.
 
Det verkar vara många som lagt märke till regnbågarna, fanns en hel del bilder i vlt. Fast jag tyckte inte heller att de bilderna gav en rättvis bild. De var så mycket finare i verkligheten. Riktigt mäktig var den starkaste bågen.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej! Härlig blogg :)
Jag ville bara säga att jag gör gratis headers i utbyte mot reklamlänk.
Är du intresserad så är det bara att klicka in på min blogg och följa anvisningarna :)
Kram!

2014-08-21 @ 23:37:26
URL: http://nattstad.se/linnemeliae

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0