Min stjärna

Idag var det Luciafirande på dagis och M ville vara "stjärngumma" precis som förra året. Det är något hon har valt helt själv. Det är stjärnorna på struten och pinnen hon gillar. Än så länge är det ingen som har upplyst henne om att det är för pojkar och jag tänker inte heller göra det. Varken i år eller förra året brydde hon sig om att hon var den enda strutbäraren. Inga problem att sticka ut inte.
Luciafirande var mysigt, barnen sjöng fint och efteråt bjöds det på frukost. Gott med skinkmackor på morgonen.
 
En liten trött stjärngumma.
 
Just nu har jag lussekattsdeg på jäsning och jag ska nog se på Jul med Ernst under tiden. Orkar inte baka men tycker att jag behöver lussekatter imorgon när det är Lucia. Jag tänkte försöka gå upp tidigt för att se det på tv men vi får se hur det blir med den saken. Att gå upp klockan sju på lördag morgon känns inte jättelockande men samtidigt är det ju så mysigt med Lucia. Annars får jag kanske titta på kvällen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0