Faller i bitar

Mina tänder faller i bitar igen. Mina medicinbiverkningar gör så att jag ofta biter ihop med tänderna utan att jag tänker på det. Tror att jag spräcker mina gamla lagningar då. Så nu måste jag äta massa alvedon och ipren och jag använder två olika munskölj eftersom tandköttet svullnar och varar. En fjärdel av en tand har blivit mörkgrå. Funderar på om tanden håller på att dö?
Läste på nätet att var i tandköttet kan vara livsfarligt, iaf om det tömmer sig inåt i kroppen i stället för utåt.
 
Jag hoppas på att jag kan få en akuttid till en tandläkare sen när jag får pengar. Men jag kommer förmodligen bara ha råd med undersökningen, om ens det. Men får se vad som händer då. Tandvård är ju inte direkt gratis i det här landet och faktura gäller bara i den vanliga sjukvården, för det vet väl alla att tänderna inte hör till kroppen, eller?
 
Jag och min syster skämtade idag om att vi snart kommer få dra ut alla tänder och skaffa löständer. Sen kom vi på att vi inte skulle ha råd med löständer heller. Hon har fått nån infektion av en visdomstand som behöver opereras bort men det går ju också på några tusenlappar.
Värdelöst.
 
Funderar på om de mörka lagningar i tänderna som gjordes när jag var barn, om det är amalgamfyllningar. Hur mycket kvicksilver får jag då ut i min kropp när jag biter sönder tänderna. Jag har läst runt en del på nätet nu och add-symtomen, tröttheten och värken i kroppen stämmer in på kvicksilverförgiftning. Kanske är det långsökt eller kanske inte.
 
Det sägs ju att kvicksilver är mycket skadligt men eftersom myndigheterna inte tycker att tänderna tillhör kroppen så behöver vi ju inte oroa oss, eller?
Tänk vad dyrt det skulle bli med tanke på hur många människor som har sådana lagningar. Så då är det tydligen bättre att låtsas som att problemet inte finns.
De flesta människor som har stora problem med tänderna har ju ändå inte råd med någon tandläkare vilket gör det lättare för politikerna att gömma undan problemen.
 
Känner mig lite kvällskonspiratorisk......
 
Tillsvidare för jag drömma mig vidare om hela fina tänder och en frisk kropp som fungerar som den ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0