Har alla något att se fram emot?

Nätet svämar över av människor som berättar vad de ska göra och se fram emot i år.
Själv vet jag inte vad jag ska göra och jag tror inte att jag har något att se fram emot heller. Det känns jättetrist.
Jag skulle väldigt gärna vilja ha nåt trevligt framför mig. Får se om jag kan komma på nåt.
 
Jag funderar på om jag ska försöka gå en skrivarkurs i år. Det kanske kan få fart på mitt skrivande som kom av sig en hel del förra året. Många skrivarkurser är ganska dyra men jag tror att det ska komma en två-dagars kurs i Stockholm senare som inte är så jättedyr. Det kan nog vara kul att komma iväg på.
 
Annars så planerar jag nog på att träna mycket i år. Tränadet gick ju ganska dåligt förra året. Förstår inte varför, jag brukar ju älska att träna. Men nu känner jag att jag verkligen vill satsa på att få ett blått bälte. Får se om det går. När jag var i E-tuna och tränade fick jag massa beröm av två killar. De tyckte att jag utvecklas massor och undrade om jag tränat mycket under höstterminen, vilket jag tyckte var ganska kul eftersom jag tränat typ en gång i veckan, knappt de ens ibland. Tror det skulle gå ännu bättre med bjj om jag blev starkare och hade bättre kondis.
 
Jag ska försöka skaffa mig ett gymkort i slutet av månaden om ekonomin tillåter. Sen ska jag nog ha som mål att klara milen i år. Det kan nog bli spännande. När jag joggade för nån dag sen kom jag 0,5km så dålig har min kondis blivit + att benen känns inflammerade efter den lilla biten. Men jag ska försöka ha tålamod. Försöka få till 1-2 joggpass i veckan om benen håller och snön håller sig borta.
 
Annat som jag hoppas på ska hända och drömmer om, men som typ känns omöjligt är:  Att få flytta till ett större boende. 3 barn i en tvåa börjar kännas riktigt trångt nu. Tänk vad skönt att slippa sova i vardagsrummet.
Jag skulle vilja resa, typ till USA eller Japan. Jag vill ha ett jobb och en hund. Körkort och bil skulle inte heller vara helt fel. Sen skulle jag även vilja ha råd att gå till tandläkaren och fixa mina tänder innan det är för sent.
Ja det var nog allt för tillfället. Nu ska jag fortsätta drömma.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0