Lugnt och skönt

Nu har barnen åkt hem till sin mormor och morfar och jag har det lugnt och skönt. Eller nej vänta, nu har jag tre katter som leker dundrande elefanter och försöker riva lägenheten. De kan verkligen välja sina tillfällen när de tycker att det är dags att busa.
 
Idag hade min kära pojkvän planerat att vi skulle umgås med ett annat par, äta god mat och se på film eller nåt. Men den ena hade ev magsjuka på gång så det blir nog att vi stannar hemma. Barnen fick åka iväg ändå. De längtade efter att få plundra granen hos sin mormor och morfar. Hemma har vi bara haft polkagriskäppar i granen som de har småplundrat ifrån lite då och då.
 
Så nu har katterna lugnat ner sig. Skönt. Jag kan behöva lite lugn och ro. Det blir mycket ljud här hemma när barnen är lediga och jag är väldigt ljudkänslig. Snart ska jag försöka städa och rensa lite. Jag har jättesvårt att göra det när de är hemma. Sen ska jag försöka skriva klart en hemtenta som behövs för att avsluta en gammal kurs.  För även om jag har mina koncentrationspiller nu så kan jag inte koncentrera mig om det är för mycket ljud. Men är det tyst fungerar de utmärkt och det är då det är roligt att plugga.
 
Funderar på om det är dags att städa bort julen? Jag vill försöka få till lite ordning hemma men samtidigt känns det så sorgligt. Jag lade ner så mycket tid på att fixa julsaker att jag inte hunnit njuta av de ordentligt. Älskar julsaker. Min fina julgran har börjat sloka fast jag vattnat den. Jag tycker att den är underbar och nu vill jag alltid ha riktig gran. Vet inte vad det är för specialare som pojkvännen köpt men den här granen barrar inte. Tyvärr blev den inte vacker på bild men i verkligheten är den jättefin. Det får nog vara jul här nån vecka till.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0