Sjukt nervös och lite bitter

Idag ska jag göra något som jag inte gjort på länge.
Jag ska till tandläkaren. Akuttandvård för att laga det nyaste hålet som är ganska stort.
Fast det var knappt att de vill ha dit mig. Men sköterskan insåg sen att det var de som hade hand om akuttiderna den här veckan och ordnade motvilligt en tid.
Sen var hon ju tvungen att säga: Kom ihåg att ta med pengar. Som om hon var orolig för att jag inte tänker betala för mig. Men hon förstod väl vilken äcklig fattig slummänniska jag är som inte kan betala för min tandvård. Det finns ju en orsak till varför jag inte varit hos tandläkaren på fler år.
Tänk vad hemskt för henne om tandläkaren lagar min tand och sen har jag inga pengar. För faktura som funkar på resen av landstinget får man inte använda sig av hos tandläkaren.
Välkommen till folktandvården.........
 
Fast det är ju just priset som jag är mest nervös över. Inte blev det bättre när hon sa sådär.
Tänk om pengarna jag har inte räcker till. Vissligen har min pojkvän sagt att han kan komma och lägga till, men iallafall. Han kan ju inte lägga ut hur mycket som helst heller.  Det kan ju vara trevligt att kunna betala hyran och köpa mat mm den här månaden. Fast jag borde kanske strunta i hyran, för som hemlös får man ju gratis tandvård. Eller ska jag gå dit och "glömma" kortet hemma. Vad ska de göra, ringa polisen? Jag har även hört att det är gratis tandvård i fängelse så det är kanske värt att bli lite kriminell? 
 
Nervös och bitter.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0