Deppsvammel

Funderar på vad jag ska göra idag. Jag vill nog mest bara vara hemma och ta det lugnt.
Är inne i en depperiod. Jobbar på att försöka ta mig ur det men det går segt.
Jag känner en sån stor tomhet. Vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv. Jag har tappat tron på mig själv.
Jag tror inte längre att jag klarar av att göra något vettigt med mitt liv. Vad ska jag göra då? Hur ska jag försörja mig? Vad har jag för framtid? Jag vet inte vad jag ska göra med mig själv. Jag har tappat allt hopp. Det finns ingen riktigt energi att kämpa längre.
 
Nu får det bli som det blir. Nu kanske det låter som att jag är så deprimerad att jag tänker gå och gömma mig under ett täcke och aldrig mer komma fram. Fast riktigt så är det inte. Inom mig finns faktiskt en stark längtan efter att leva, men jag vet ju bara inte riktigt hur.
 
De enda planer jag tänker ha nu är att läsa massor av böcker. Sen får vi se hur livet blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0