Nässjuk

M kommer med ena handen bakom ryggen och jag frågar henned vad hon gömmer där.
Inget svarar hon.
Så jag plockar fram hennes hand och det visar sig att hon har snor på fingret. Hon vet att jag inte gillar att hon petar i näsan.
Med ledsen röst säger hon: Jag ville inte peta i näsan....jag är nässjuk.
 
Så då vet vi det. Nässjuk = pilla i näsan mot sin vilja
 
 
Från nässjuka till magsjuka. M har haft stora problem med magen den här helgen. Vet inte om det är riktig magsjuka, hon mår hur bra som helst annars. Pigg och glad men ganska frustrerad över att vara hemma.
W däremot har haft feber hela helgen. Feber och ont i kroppen, precis som M hade tidigare i veckan. Får se om vi andra klarar oss. Själv har jag haft stora problem med huvudvärk i dag fast det börjar lätta lite nu på kvällen.
 
Snart är det dags att natta barn och hoppas på att få en lugn kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0