Sjukt barn

Idag är M hemma med mig. Ca en timme efter att hon kom hem från dagis igår fick hon feber. Sen var stackarn helt utslagen resten av dagen. Ont i kroppen hade hon också med en värk som spred sig. Blev ganska orolig när temperatur närmade sig 40 och hon klagade att det gjorde ont. Tvingade i henne alvedon och en timme senare var hon pigg och glad och började leka. Fick i henne en isglass och lite saft. På natten hade hon ont i magen och snurrade runt i sängen och skrek.
Idag vaknade hon pigg och glad som om hon aldrig varit sjuk. Äter, dricker och leker för fullt.
Längtar ut gör hon också. Vet inte hur många gånger idag hon redan frågot om vi kan gå ut.
Det snöar ju på för fullt ute så jag tror det är det som lockar.
 
Själv är jag fortfarande handikappad av träningsvärk. Jag har även väldigt ont i revbenen och käkarna. Funderar på om det är nåt efter-träningsgrej som kommit eller om M har legat och sparkat på mig i sömnen.
 
Jag hoppas att febern håller sig borta från M och att ingen annan i familjen blir sjuka.
 
Vad ska jag hitta på idag? Jag behöver göra nåt lugnande. Idag fick jag ett brev som stressar mig och sen har jag massor annat som också är stressande. Är jag någon sorts stressmagnet? Drar till mig så mycket stressande situationer så ibland känns det som att jag håller på att bli galen. Tänk om man kunde få ta semester från livet ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0