Som en flåsande hund

I flera dagar har jag känt att det är dags att ta tag i joggandet och idag lyckades jag äntligen ta mig iväg.
Vad klarade jag sist? 0,5-1km och jag tror det var någon månad sen. Efter att ha drabbas av en släng vårdeppighet igår kväll så har jag gått omkring och känt mig bitter hela dagen. Så när jag kom fram till spåret bestämde jag mig för att jag ska jogga 3km om det så är det sista jag gör. Den där kämparglöden som varit borta länge dök upp.
 
De första 0,5km var inte så farligt men när jag började närma mig 1km blev det lite småtungt, när jag började närma mig 1,5km blev det jättetungt, vid 2km vill jag bara ge upp. Jäklar vad jobbigt det var. Jag kände mig som en flåsande hund, det fattades bara att tungan hängde ut med dreglet rinnandes. Andas normalt vad är det. Vid 2,5 hade min högra fot börjat domna bort, jag kände mig yr och svimfärdig och kunde knappt andas. Flåsade som en idiot men försökte koncentrera mig på att andas in och hålla kvar luften ett tag. Det fungerade. Så när jag närmade mig mitt mål så ökade jag farten och sprang några meter extra efter som jag testade runkeeper för första gången och jag ville inte ha något fel i mätningen. Höll på att bli galen sen när den ändå visade 2,97. Men jag antar att jag kan räkna det som 3km ändå, jag följde ju ändå spårets markeringar.
 
Eftersom spåret här bara är 2,5km så var jag tvungen att fortsätta för att få de sista 0,5 och fick gå en liten promenad tillbaka när jag var klar. Foten var fortfarande bortdomnad och jag var fruktansvärt yr, men tänkte att det är ju dumt att svimma av eller nåt. Vill ju inte svimma så någon annan joggare för för sig att utföra konstgjord andning och svimma av min vitlöksandedräkt. (Det blev kycklingfile, tzasiki och grönsaker till lunch).
 
Under promenaden hem fick jag sjukt ont i nacken. Det kändes verkligen som någon försökte bryta eller krossa min nacke. Hur lyckas man få ont i nacken av att jogga? Tror hela den här kroppen behöver en upprustning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0