Barnfestival

Igår kom jag på att det var barnfestival på stan. Så jag var en elak mamma och tvingade dit mina barn. Eller M var alla fall frivillig, pojkarna hade hellre velat sitta hemma och spela. Men det fick de inte. Efter lite suckar och gnäll följde de med.
 
På stan var det sjukt mycket folk, vilket inte var så konstigt. Pefekt väder för att roa massa barn.
Jag, M och W stannade till ett tag vid ett ställe där man kunde testa amerikansk fotboll. W lekte lite med bollarna där och M satt snällt på gräset och lekte. Sen säger W nåt och jag vänder mig om en kort stund och när jag vänder mig tillbaka är M spårlöst försvunnen. På bara några sekunder. Jag kunde inte se henne nånstans och W som haft blicken åt hennes håll hela tiden hade inte heller sett vart hon tog väder. Ångest och panik, har ju nyligen läst hemska deckare också och det gör inte saken bättre. Ropade allt högre på henne och till slut kommer hon springade, super glad. Då har hon varit iväg och hämtat en mitts/kudde. Kan säga att jag hade ont i hjärtat en bra stund efteråt. Fundera på att skaffa mig ett koppel till henne.
 
Sen kom O och hans pappa tillbaka och alla kastade boll och tacklades utom jag. Hade fullt upp att hålla reda på M. Hon ville inte vara sämre än sina bröder så även hon testade på amerikansk fotboll. Modig liten tjej. Sen var hon även uppe på scen och dansde ett tag och blev sen mycket sur när en gubbe skulle upp där och prata. Hon ville dansa mer.
 
Lilla tuffingen
 
 
Det tog bra lång tid innan W vågade testa. Nu vill han börja träna amerikansk fotboll.
 
Även O testade på lite men han är inte lika sugen på att börja.
 
M hade jätteroligt.
 
Fint utsikt mot Sveriges fulaste och tråkigaste slott. Västerås slott.
 
Ansiktsmålning, korv o bröd och lite godis utanför växhuset. Mitt första barn som vågar testa ansiktsmålning.
 
Vi hade det riktigt trevligt. Sen åkte vi hem och åt mat och trodde att trötta M skulle sova lite middag. Men nej då hon piggnade till efter maten och efter det blev det sandlådshäng.
Senare på  kvällen blev jag uttråkad och började....städa. Funderar fortfarande på vad som är fel på mig. Städa är ju verkligen inte min grej.
 
Idag vet jag inte riktig vad jag ska göra. Är redan uttråkad men känner mig samtidigt slö och seg. Jag funderar på att ta mig ut i spåret men då måste jag klä på mig och det orkar jag inte riktigt än. Så jag kommer nog bli sittandes på min feta bakdel ett tag till. Kanske ska jag läsa en bok nu eller nåt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0