Får jag sova nu?

Idag är jag trött, seg och lite sjuk. Jag sitter här framför datorn med en filt om mig och dricker varmt te. Helst vill jag krypa tillbaka ner i sängen igen men ändå inte. Jag har en hel del som jag behöver få gjort här hemma, så det är bara att hoppas på att jag piggnar till snart.
 
Idag ska det även vara möte för min bror, men jag tror inte att jag kommer följa med. Dumt ifall jag smittar, han får inte bli sjuk. Men jag var alla fall och hälsade på honom igår. Han började prata lite för några dagar sen men än så länge är det ingen i familjen som hört honom. Han försökte prata när vi var där men inget ljud kom. Men en undersköterska sa att han sagt hej till henne, med ljud tidigare på dagen så det var kul att höra. Sen helt plötsligt när vi satt där upptäckte jag att han satt och rörde på sitt högra ben, höger är hans förlamade sida. Han verkade förvånad själv. Jag hoppas att det är ett tecken på att höger sida tänker vakna till liv. Det blir nog bara mamma och pappa som går på mötet idag så de får berätta sen vad alla sa.
 
Eftersom jag fyllt år fick jag fina blommor av pojkvännen. Jag har länge velat ha vita liljor och nu fick jag det. Men de är mycket finare i verkligheten än på bilden. Förstår inte varför min kamera ska göra allt så fult eller så är det jag som är kass på att fota.
 
M hade sitt kalas nu i helgen så det har varit full fart här hemma. Det är nog därför som jag fortfarande är trött. Add-människan i mig behöver lång återhämtning.
 
 
 
 
 
Efter kalaset satt M och hade kalas med lite nya och gamla vänner. Jag tror att hon var väldigt nöjd med sin dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0