Börjar friskna till

Elaka virus. Jag är fortfarande lite småsnuvig men jag har inte ont i halsen längre. Skönt det, det var på gränsen till halsfluss ont. Speciellt om kvällarna. Är det normalt? O hade också så. Både O och M har varit sjuka med halsont, öronont hosta mm, plus att M hade en hemsk ögoninflammation. Vi lyckades ta oss iväg till läkare alla tre och de tog prover på oss men det var bara virus. Hatar halsprov, jag började hosta som en galning sen skulle jag försöka hjälpa M att kissa i en mugg och det slutade med att jag hostade så att jag kräktes rakt ut över toagolvet.
"Man får inte spy på golvet" sa M då.
Som tur var det bara en vattenspya. Så går det när de ska peta runt med en pinne i min hals.
 
O är tillbaka i skolan men M är fortfarande hemma. Hon är väl inne på sin tredje sjukvecka nu. Ögoneninflammtionen är på väg bort men hon är jättesvullen i halsen och hennes röst är konstig som om hon skulle vara jättetäppt i näsan men det är hon inte. Hon är pigg och glad men jag vill inte skicka henne till dagis när hon låter så illa. Men hon kan äta och dricka utan problem så hon verkar inte ha problem med svullnaden. Bara vänta ut det här viruset.
 
Vad gör man när man är sjuk? Jo bakar. Kladdkaks kakor med mashmallows har jag försökt mig på. Den första omgången blev helt misslyckad. Kakorna flöt ut för mycket så det blev för platta. Andra gången använde jag mig av muffinsformar så att de inte skulle rinna ut allt för mycket. Men det blev inte så bra det heller, för kladdigt. Jag försöker nämligen komma på nåt gott jag kan bjuda på för på söndag fyller O år. Men det där är för kladdigt att bjuda på. Måste komma på nåt annat.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Skönt att du mår bättre!

2014-10-26 @ 22:25:22
URL: http://bringblingtoeverything.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0