Nya böcker, Baileys och potatismos

Nya böcker. Simona Ahrnstedts- En enda natt har jag väntat länge på. Hoppas att den lever upp till mina förväntningar men det tror jag. Sen tyckte jag att jag behöver en bok om kreativitet. Har mest bomull i hjärnan nu förtiden känns det som.
 
Bara för att jag vill.
 
Jag har testat på att göra eget potatismos för första gången och det gick jättebra. Alla barnen tyckte att det var gott så nu blir det riktigt mos flera gånger. Mina barn älskar pulvermos och jag har trott att det skulle vara svårt att få till det bra med riktig potatis men det var ju hur lätt som helst och riktigt gott.
M var snäll och rev bort hörnen från mitt tunnbröd när jag vände ryggen till, hon tyckte att det blev snyggare så.
 
 
Idag är jag jättetrött, det är förmodligen vädrets fel. Det har varit grått och trist hela dagen och nu regnar det. Det är ju ganska mysigt med regn så länge man är inne. Sitter och har det varmt och skönt under min värmefilt. Men om en timme eller nåt ska jag ut. Då ska jag och syster iväg och hälsa på våran bror. Får se om han är pigg idag. Igår kväll när jag var där var han vaken och kollade på tv, fast jag tror nog mer att det var hans vak som kollade. Kardashians var på. Det känns inte som hans typ av program och stackarn kan ju inte protestera heller när han inte kan prata. Men han hade alla fall fått lyssna på musik som han gillar under dagen.
 
Igår såg det ut som nästan varenda bil utanför lasarettet hade fått parkeringsböter, fast det var fri parkering. Gula lappar överallt. Såg på fb idag att det var nåt skämt från miljöpartiet. De människor som stod vid sina bilar igår såg inte speciellt roade ut. Många var förbannade och höll på att ringa vaktbolaget osv. Tänk om man har jättedåligt med pengar och kommer ut och tror att man har fått böter, vilken ångest. Jag hade blivit jättearg. Tur att vi kom när alla bilar redan var lappade. Dålig stil av Mp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0