Tom Tits experiment

En av mina sommarplaner var att ta med barnen till gröna lund, men sen visade det sig att en av dom absolut inte ville åka dit. Så då bestämde jag att vi åker till Tom tits istället. De var inte alls sugna på det utan ville hellre stanna hemma. Men redan när vi var där utanför och saker och ting började låta innanför staketet där så väktes deras nyfikenhet. Pojkarna fick lov att springa runt själv och testa på saker. Vi misstänkte att de skulle tycka att det är mycker roligare än att gå med oss andra. Mycket riktigt så hittade vi två blöta, smutsiga och svettiga pojkar någon timme senare. De hade jätteroligt, men hade mest hållt sig utomhus. Det var en stund med oss inne i huset på bottenvåningen men sen ville O ut igen. W hängde med ett tag upp till andra våningen och byggde lite med sugrör mm. Alla tre barnen var jätteglada och hade stora leenden hela tiden så det blev verkligen en lyckad grej att åka dit. Speciellt mina pojkar är jättesvåra att roa. Så jag är väldigt nöjd.
 
Barn som håller på att blåsa bort.
 
Lilla M med gul, rosa och blå skugga.
 
W som gör jättesåpbubblor.
 
En fin döskallelampa som jag kände mig tvungen att ta kort på. Jag gillade den men M tyckte att den var läskig.
 
 
 
 
 
 
 
Efter Tom tit så åkte vi hemmåt för att hämta våran vovvis som också varit på äventyr. Först fick hon vara hos mina föräldrar men sen lämnde de henne hos min syster när hon slutat jobba. Min syster har en hund från samma flock så det är alltid kul när vovvarna kan få träffas och leka tillsammans.
 
Min syster försökte få dom att bada, men tydligen var båda damerna badkrukor. Men hon fick alla fall i dom i vattnet. Våra fina fluffhundar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0