Julmarknad

Jag och M har varit på julmarknad. Inga pojkar ville följa med oss. Men jag och M hade trevligt tillsammans. Först gick vi runt och kollade på djuren som fanns där och sen var vi in i den gamla kyrkan ett tag. M trivdes bra där inne och blev jättearg när jag ville gå, hon skulle minnas stanna kvar där inne och sjunga tyckte hon. Men till slut lyckades jag få med henne. Vi besökte en hel del gamla hus. Jag tror att jag har varit inne i dem förut men det är så många år sen att jag inte har mycket minne av det. Tyvärr blev det inte så mycket kort då det var proppfullt av folk nästan överallt. Tror inte alla uppskattar att fastna på bild.
 
 
En fin liten byrondell och söta M framför.
 
Utanför den gamla skolan kunde man leka med stenkulor.
 
 
 
Klättra upp måste man också få göra.
 
 
Tre olika fönster med hur julen såg ut förut.
Jul 80-tal
 
Jul 70-tal
 
Jul 90-tal
 
Lite shoppande blev det också. Julte, brända mandlar, godis, och cocosbollar.
 
Tyvärr var det bara arraksbollen som var god. De brukar ju vara så goda de där bollarna, men nu smakade de konstigt. Jag delade med barnen och de tyckte också att de smakade konstigt.
 
Får se om jag får tid att testa nåt julte nu i veckan. Jag köpte smakerna Lusse, Rimfrost och Glögg. Jag hade velat haft papperkakssmak också men de var slut.
 
Nu kan man väl alla fall säga att julmyset har börjat på allvar...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0