Vad jag kan göra själv...

Jag är så otroligt trött på att vara trött. Att få hjälp av sjukvården är hopplöst. Jag tänker därför försöka göra vad jag kan själv och hoppas på att kunna må bättre. Planen just nu är att fylla min kropp med näring. Senare hoppas jag även kunna minska ner mitt stora beroende av cola zero och choklad. Jag vill kunna må bra fysiskt och psykiskt. För just nu känns det som både kropp och själ håller på att gå sönder. Jag är ganska säker på att rätt kost, motion och positivt tänkande kan göra underverk. Det kommer inte bli lätt, men jag kan inte ha det som jag har längre. Så nu är det dags att kämpa. Kämpa för en bättre hälsa.
 
Jag fick lite julklappspengar och då köpte jag mig en råsaftscentrifug. Det är en kul leksak men väldigt dryg att diska. Eftersom jag har svårt att äta frukt och grönsaker så hoppas jag nu kunna få i mig lite mera näring genom att dricka den.
Fruktjuice med massor av olika blandade frukter fungerade fint. Det kändes verkligen som att kroppen uppskattade det.
 
Men rödbetsjuice, funkade inte alls. Synd det sägs ju att det ska vara så bra. Men jag kände mig nästan förgiftad efter att ha druckit den. Får se om jag vågar mig på rödbetor nån mer gång. Jag gillar ju rödbetor annars så jag fattar inte varför jag mådde så dåligt nu. Kanske var något fel på dom?
 
Snart ska jag även försöka mig på att göra lite gröna drinkar. Jag väntar bara på en bok med recept. Förhoppningsvis kommer den med posten idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Åldersgräns 16 år.
Mvh, Tove

2016-01-18 @ 09:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0