snabba svängar

Poolmys
Det var så varmt så jag kände att jag var tvungen att doppa fötterna men jag var bra sugen på att sätta mig ner i poolen med kläderna på. Jag har inte badat ute på flera år och planen var att åka iväg och bada både på lördag och söndag.
 
M lekte för fullt och var pigg och glad men sen på kvällen började hon klaga över halsont.
Busungen
 
Under natten kom febern och på lördagen så fick hon bara mer ont i halsen. Hon hade så ont att hon varken ville äta eller dricka. Vi ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi kunde komma till närakuten direkt. Vanligtvis brukar man alltid få tjata då de alltid vill att man ska vänta innan man kommer så vi blev väldigt förvånade att de ville ta emot på en gång. Ms pappa tog med henne till sjukhuset och de fick träffa en dr ganska snabbt och tog halsprover på henne. Stackarn började kräkas när de petade i halsen på henne. Provsvaren visade halsfluss så det var bara att åka till apoteket och hämta medicin. Hon fortsatte att ha ont och skrek högt rakt ut flera gången till och från under resten av dagen. Jag blev lite orolig att grannarna skulle tro att jag misshandlar henne när hon skriker aj högt och ofta.
 
Lite piggare på kvällen och har precis fått i sig en isglass.
 
På söndagen vaknade hon upp feberfri, hungrig och med bara lite halsont kvar. Sen piggnade hon till alltmer under dagen. Från att ha varit utslagen på lördagen så klättrade hon nästan på väggarna på söndagen för hon blev så uttråkad av att bara vara hemma. Men jag tycke att det var för tidigt att gå ut och att hon behöver vara hemma och vila. .Det gick fort för henne att bli sjuk och lika fort att må bra igen. Men antibiotikan ska tas i tio dagar innan hon räknas som frisk. Skönt att den hjälpte så snabbt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0