Midsommarafton

På midsommarafton var vi ute på Dåvö och firade. Alla sommarstugeägare samlas på ängen med sina familjer för ett gemensamt firande. De delar ut godis, spelar musik, har fiskdamm och har lekar. Mysigt förutom att det var väldigt grått och tydligen perfekt myggväder.
Björnen sover. Lilla M i sina rosa tofflar var en av björnarna.
M fick dansa runt stången med farmor, farbror och kusin, när resten av hennes tråkiga familj vägrar sånt.
Lite mysbus ute.
Lite avstånd på pojkarna, annars gick de mest och knuffade och hoppade på varandra på vägen till stugan. Fast det var bara bus. Tur att ingen av de hamnade i diket så som de höll på. Det finns så mycket hemska fästingar därute och jag är livrädd för fästingar. Jag skulle vilja att vi vaccinerar oss men det kostar så mycket.
M som äntligen får fiska. Men det var inte lika kul när kusinen fick en liten fisk och inte hon. Tror hon gav upp efter ca en kvart. Inget tålamod hos den damen inte.
 
Blåklocka
Fina blommor
 
Söta snigeln måste ju också vara med på bild.
 
Vecka 25 och jag ser redan ut som jag ska sprängas. Jag hade hoppas på att se lite gravidvacker ut i den där klänningen men ser mest ut som en barbamamma.
Tur att man kan ta en selfie så man inte ser lika tjock och svullen ut.
 
 
Midsommar i år var ovanligt trevligt tycker jag. Dagen avslutades med fika och sen åkte jag och O hem. Någon måste ju passa vovven också. Hon hade fått vara med mamma, pappa och sin hundkompis under dagen så det gick ingen nöd på henne heller. Borta bra men hemma bäst tyckte hon när vi kom hem. Jag kan nog inte annat än hålla med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0