Påsken i bilder

Påsken inleddes med lite pyssel på Panduro.
 
Resultatet. En påsk-kanin.
 
På skärtorsdagen roade vi oss med att gå på tivoli.
 
 
 
På långfredagen var det dags att fira påsk med min familj. Så jag slängde ihop en påsktårta med räkor, chokladcupcakes och laxsnittar. Men tyvärr glömde jag ta kort på snittarna. De blev riktigt goda. Även min syster hade bakat. Stekta brödrullar med nutella och jordgubbar. Väldigt gott. Brödet smakade som pannkakor. Så det tryckte vi i oss + vanlig påskmat och massa godis och annat fika.
 
Jag hade köpt en del marsipan mm för jag tänkte att jag och barnen skulle baka med det. Tyvärr räckte inte tiden och orken till, men M och W pysslade lite med det. W gjorde en söt liten kyckling innan han gav upp. M gjorde några ponnyhästar som hon åt upp. Vi har massa kvar nu men kanske får de lusta att baka lite nu under lovet.
 
Lämna ett litet påskägg till bästisen måste man göra tycker M.
 
Jag hade inget bättre för mig så jag fixade ett ägg till mamman också. Fyllde det med olika doftljus från partylite.
 
På annandag påsk roade vi oss med bowling. Eller jag satt och kollade på, vaktade fikat och tog kort.
 
Lite bowlingfika
 
Att ta kort på någon som rör sig är inte det lättaste. Nästan alla bilderna blev suddiga.
 
 
Lite påsklyx till mig. Jag hyrde film till mig på kvällen och frossade ägg. För det ska man väl göra när det är påsk?
 
Jag tycker att vi har haft en väldigt bra påsk i år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0