Längtar efter att få vakna till liv

Jag längtar efter att få saker gjorda, få ordning i hemmet, få vara kreativ. Men det känns som att jag är helt handlingsförlamad när det gäller den biten. Jag klarar knappt av att läsa böcker längre. Förut kunde jag läsa flera böcker i veckan men nu förtiden läser jag knappt alls. Jag blir bara trött av att läsa.
Fattar inte varför, jag brukade ju älska att läsa. Böcker är viktiga för mig.
 
Jag tror att det är därför som jag känner mig som tom, eftersom böcker skapar inre världar och nya tankar mm. Jag vill skriva eget också, men för att kunna skriva måste jag läsa. Jag behöver öppna upp mina inre världar och skapa något eget. Min själ längtar efter att få skapa samtidigt som jag sitter fast i trötthet och handlingsförlamning.
 
Det är så mycket annat här i livet som jag ockå vill göra men jag sitter fast med allt.
 
Imorgon ska jag träffa en person som tror att jag kan omprogrammera min hjärna så att jag blir av med den här enorma tröttheten. Jag tror att det finns en chans att det funkar men att det nog tar lång tid. Det är värt ett försök alla fall tycker jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0