Gårdsfest igår, städdag idag

Igår var det gårdsfest här i våran bostadsrättsförening. Jag brukar aldrig gå på det men M ville ut och leka med sin bästis där och sen hade föreningen fixat hit en häst. Då är det lite svårt att säga nej.
 
Men hon ville bara rida en gång, vanligtvis när vi varit på andra ställen har hon velat rida flera gånger och då har de oftast varit lång kö. Nu var det inte så många barn här så hon hade chans att rida flera gånger, men nu var det tydligen tråkigt att rida.
Det är roligare att leka.
Eller shoppa. Där ser man en liten M i mitten stå på bänken. Lite loppisshoppande.
Hon fyndade hoppande tänder.
Även jag lyckades fastna på bild i bakgrunden upptäckte jag. Sitter där på bänken med stora magen.
Lite fika är inte heller helt fel.
M hade kul, själv hade jag ganska tråkigt men samtidig var ju bara där för hennes skull.
 
Idag ska jag försöka ha städdag hemma. Det behövs verkligen. Imorgon går jag in i v36 och det kan ju vara bara att få lite ordning hemma innan. Just nu ser det ut som någon har vänt lägenheten upp och ner och skakat om. Är det inte nu på slutet man ska få en sån där städenergi inför bebbeankomsten? Tycker att så många berättar om det. Själv vill jag mest bara sova och hoppas på att lägenheten städar och organiserar sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0