Kattevent med Susanne Hellman Holmström

Idag har jag och min mamma varit på kattevent. Det var Agria och Four friends som anordnade det hela och kattbeteenderådgivaren Susanne Hellman Holmström föreläste om kattersbeteende.
Det kostade endast 50kr och de pengarna skänktes till Sören Fernströms fond. Sören Fernström är Sveriges mest klappade katt. Han åker runt på olika marknader där man kan klappa honom för 1kr och de pengar skänks till olika katthem. Jag har själv träffat på honom på en marknad för nåt år sen, men då kände jag inte till något om honom.
 
Vi överraskades med varsin goodibag när vi kom dit. Jag älskar sånt och blev superglad, så det var en trevlig överraskning.
Mina katter älskade kattmaten som följde med. Kul med en kattålderstabell också. Mina katter ä 48år och 56år i människoår. Börjar bli gamla gubbar.
 
Föreläsningen var allafall superbra och riktigt rolig. Susanne är en väldig bra föreläsare och jag kan verkligen rekommendera alla kattintresserade att gå och lyssna på henne om de har möjlighet. Själv ska jag ta och köpa hennes böcker för jag vill verkligen lära mig mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0