när det inte går som planerat

Idag börjde min dag med en cykeltur. Jag skulle till skolan, men det gick inte så bra. Det var helt hopplöst att cykla på de oplogade cykelbanorna. Mitt inflammerade ben gjorde ont och jag blev helt slut att släpa cykeln genom snön, så jag blev sur och gav upp eftersom jag aldrig skulle hinna i tid.

Jag stannade till på en affär och handlade en varsin semla till mig och min sötis. Tror även att jag såg en kusin där. Jag har nog inte träffat henne på ca 20år. Hittade henne på facebook för någon vecka sen. Men jag stog i kö och hon såg mig inte, så hon gick in ett personalrum. Men det blir säkert fler chanser. affären ligger på vägen till skolan.

Imorgon ska jag göra ett nytt försök med skolan. En av mina extra kurser börjar. Men jag är osäker på om jag vill gå den. Behöver tre nya böcker bara till den, dessutom har den flera seminarier och jag hatar såna. Men det stora problemet är böcker, jag har inte råd. Måste ha en ny till min programkurs också. Men jag funderar på att hoppa av programmet, ligger så långt efter. Bara läsa enskilda kurser istället.

Jag är lite sugen på jobb, vill ha pengar. Men jag vet inte riktigt med vad. Jag vet bara att jag inte vill tvätta och mata folk, inte stå i nån kassa och hålla på med pengar, inte prata i telefon, inte behöva vara så jätte social. Det känns som att det är ganska kört för mig att få jobb. Eller så vet jag bara inte vad som finns där ute.

Idag hade jag tänkt att träna karate men det går inte kroppen med på. Kanske lika bra för jag har massa tentaplugg att fixa. Men det hade varit skönt att komma igång. Det kanske blir styrka och simmning imorgon om kroppen tillåter, och thai på torsdag. Ska testa tigerbalsam på benet ikväll, eftersom voltarensalvan inte  hjälper något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0