Söka hjälp för inbillningssjuka

Jag blir bara tröttare och orkar allt mindre. Det känns inte så kul jag har ju massor att göra innan bebisen kommer.

Nu skulle jag vilja krypa ner i sängen men på nåt vis måste jag få upp tvätten och städa katt toan. Sitter mest bara och slöar och får inget gjort. Dags att ta dagens sista blodtrycks piller också.

Imorgon ska jag till barnmorskan. Får se om mitt tryck har gått ner nu då? Jag har allafall haft en hel del huvudvärk i helgen. Men jag har även slarvat med järntabetterna så kanske är det därför.

Mycket av mina tankar kretsar kring blodtrycket nu. Känns som att jag bara går runt och väntar på att få en stroke eller havandeskapsförgiftning. Sjukvården vill att jag håller koll på symtom på hf så det känns som att jag bara går omkring och känner efter. Visst får jag vissa symtom på det ibland men de försvinner på en gång så jag tror inte att det är nåt men jag blir nojig. Förmodligen stressar jag upp mig massor i onödan. Hoppas att blodtrycket är normalt imorgon och ingen protein i urinen då kanske jag kan slappna av mer.

Imorgon har lidl ett erbjudande om att köpa blodtrycksmätare för 129kr, men det gäller bara imorgon. Och jag har inte råd. Kanske köper mina föräldrar en till mig men de visste inte heller om de har råd. Suck, jag vill ha en.

Nu börjar det bli jobbigt att andas också. Det är det varje kväll. Funderar på om det har med sammandragningar att göra. Såna får jag mest på kvällen och natten. Normalt? På morgonen kan jag andas hur bra som helst och det känns så skönt.

Jag önskar att min sötis var här. Tycker inte om att sova själv, är rädd att nåt ska hända med mig. Jag vet att jag är fjantig men hela den här blodtrycks cirkusen har skapat massa ångest. Jag vill må normalt nu. Idag har jag tex haft spänningar på sidorna av halsen så nu inbillar jag mig att mina halspulsådror ska brista. Snart får jag väl söka hjälp för inbillningssjuka eller nåt ;)

Kanske ska skriva nåt positivt också, fast det har inte med mig att göra. Igår var min sötis i Stockholm. Hans brors band var med i en deltävling och de vann. Så nu är de i final som kommer vara i dec. Priset då är en spelning på sweden rock + backstage pass. Så hoppas att de vinner i december också det skulle vara häftigt. Jag tror att de har goda chanser, de börjar bli riktigt bra och jag gillar inte ens sån musik =) Mest gillar jag deras låt Wings of belief (finns på spotify-seventribe). Tror att ni också kommer gilla den. Men det finns nåt som kan vara ett problem för min sötis när det gäller den spelningen, han vill så gärna gå men den är fyra dagar före beräknad förlossning. Själv tror att att  bebben kommer komma tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0