Nästan vuxen nu

Min hall är fortfarande inte klar fast de hållt på i flera dagar. Men jag antar att det blir så när den var så sliten. Nu är hallen vit och saknar lister. Nästa vecka ska den bli blå. Önskar att jag hade råd att köpa golv då också. Jag har hittat ett på rusta som jag vill ha men det är dyrt. Jag behöver även köpa nya lister. Sen nya dörrar. Allt här är sönder. Men får ta en sak i taget.

I onsdags var jag iväg till ett specialställe för att göra flera tester. Jag hade mycket ångest över det innan och funderade på om jag skulle ge upp men samtidigt känner jag att jag måste göra det här för mig själv om jag någonsin ska få till en förändring i mitt liv.

Ångesten försvann ganska fort där. Psykologen började med att gå igenom mina andra tester. Han visade en gräns inom vilken större delen av befolkningen ligger på och då låg jag i mitten. Så helt ok, men sen visade testerna även mina styrkor och svagheter. Som tex var mitt arbetsminne riktigt dålig men inom ett annat område låg jag mycket högre än många andra. Skönt att veta att jag är bra på nåt allafall ;)

Jag fick göra ett mycket drygt test som skulle kolla om jag har någon hyperaktivtet. Så under 20min skulle jag sitta helt stilla med en sak i pannan som mäter rörelse samtidig som jag skulle kolla på en dataskärm som visade olika figurer i ca en sekund och om de kom upp lika i rad så skulle jag trycka på en knapp. Gissa om jag var slut i ögonen efteråt.

Innan jag skulle hem ville han gå igenom ett av testerna där jag haft mycket fel. Men nu när han kollade av med mig så svarade jag rätt på alla. Han blev ganska förvånad. Men jag sa att jag inte kände mig lika stressad och trött nu som förra gången, för då gjorde jag många många tester i rad. Han trodde att det kunde ligga nåt i det.

Han trodde även att min ångest, traumatiska händelser och dåliga minne påverkar. Men att en expert ska få gå igenom mina tester. Skulle allafall få en tid till en arbetsterapeut så jag kan få hjälp att träna minnet, sen när jag inte är gravid kanske jag får mediciner. Sen minns jag inte så mycket mer :p

Idag har jag röstat. Nu känner jag mig nästan vuxen. Det var enkelt och gick snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0