Helgen

Jag känner mig sliten. Fast jag gör inte så mycket. Men det känns ändå som att jag håller på att tillfriskna eller vad man ska kalla det. Hjärtklappningen mm har lugnat ner sig.
Igår kollade jag blodtrycket på vårdcentralen det vara ca 150/100 ungefär som hemma de senaste dagarna.
Min dr ska ringa imorgon och tala om hur vi ska göra med trycket och jag bör nog även få svar på blodproverna som jag lämnade i torsdags. Hoppas min sköldkörtel funkar bra.

I helgen hade jag fullt upp, jag som är van att göra ingenting. Släktträff i lördags. MIn sambos släkt. Då fick vi äntligen träffa barnens nya kusin. LIk son pappa. Det var en trevlig dag/kväll men jag hade inte räknat med att komma hem mitt i natten.

På söndagen ringde pappa och skulle köra oss till marknaden. Jag tog bara med pojkarna. Bebben fick stanna hemma med sin pappa. Direkt efter marknaden blev det kalas för min systerson som fyllt fem år och efter det så blev det bjj. En tjej på min klubb har startat tjejpass. Kul. Det gick ganska bra att träna fast jag bara ätit frukost och lite bullar på kalaset. Men jag måste bli starkare. Känner mig sjukt svag jämfört med de andra tjejerna. Vet inte hur jag ska komma ifatt dom?

På söndagkvällen gick jag och baby M till konsum. När jag packat upp mina varor på bandet så stoppar gubben framför in ett utländskmynt och det blir stopp i myntgrejen. Kassörskan kämpar med att få bort det. Min bebis börjar bli otålig och det börjar bli kö bakom mig. En ny kassörska kommer och försöker. Det går inte. Så hon öppnar en ny kassa. Alla rusar dit. Kassörskorna struntar helt i mig som väntat jättelänge och har varor på bandet. Står och funderar på om jag ska gå eller stanna. Klockan var mycket och jag skulle inte hinna till ica. Börjar plocka mina varor från bandet som dessutom började rulla. Fick jag någon hjälp. Nej. Det vara bara att gå och ställe sig sist i kön. Jävla egomänniskor. Det var bara mannen som stod sist som erbjöd mig att gå före. Sen när jag väl kommer fram i kassan möts jag av ett surt hej. Jag känner mig jättearg. Funderar på att prata med butikschefen. Det här är andra gången på kort tid som det händer. Jag tycker inte att det är okej? Tycker ni det? Skulle ni bli arga eller är det jag som överdriver?
Men jag känner att om det händer igen får jag nog ett utbrott. Och den första gången var riktigt elakt. Man blir ju ganska begränad med varor på bandet och en bebis i vagn, jag tycker att det inte borde vara för mycket begärt med lite hjälp att byta kassa då. Speciellt när de vet att jag väntat länge innan de andra ens har börjat köa.

NU kom W hem och då vaknde baby M. Ska försöka roa henne ett tag nu. Ikväll blir det nog träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0