kalas och körkort

Nu har jag en 1-åring. Tiden går fort när man har roligt. Hon blir bara mer underbar för varje dag.
Av oss fick hon en fin klänning eftersom hon är en liten prinsessa. Jag köpte även två hårband men de satt supertight på hennes stora huvud så dem fick hennes kusin, Sen måste man såklart ha leksaker när man fyller år. Hon fick typ klosshink där bitarna ska in i rätt hål, nån sorts piano med figurer, en rosa och en lila bil, nån grej man ska trä ringar på så spelar den. Hon verkar gilla alla.

Jag fick även för mig att göra tårtor, en åt henne och en åt mig eftersom jag fyllde två dagar efter henne. Baby M fick en rosa marsipantårta med ahlgrensbilar fluff och geisha fluff. Min tårta blev jordgubbar, marängbottnar och vit cholklad mousse. Rev lite vit choklad över jordgubbarna också. Båda blev fina men tyvärr börja min smälta. Tror frysgubbar är för vattniga, ska testa med färska gubbar till sommaren. Men alla gilla tårtorna.

Baby M fick en lära gå bil av sin mormor och morfar. Stapelhinkar och kläder av sin farmor och farfar. Av sin gudfar fick hon pop kläder, klänning, kofta och strumpbyxor. Sen kommer det komma presenter av mina syskon. Jag fick en ny gi av min pojke, så nu har jag en svart, + ett tandskydd. Mn familj ska lägga ihop till nåt åt mig, hoppas på ikea presentkort eller nya zelda.

Min bebbe har ju hållt på att gå i flera månader med stöd och verkat nöjd med det. Men sen på sin ettårsdag så var det som hon helt plötsligt tyckte att hon var stor nog att gå själv. Så nu går hon mer och mer varje dag, min duktiga prinsessa.

För ca två veckor sen började min sambo övningsköra och plugga teori. Igår skrev han provet och idag hade han körningen, klarade båda på första försöket. Så idag är vi glada. Får se om vi kan få tag på nån bil sen. Vi kommer nog bara ha råd med nån skruttbil men det är en början allafall. Snart dags för mig att börja med körkortet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0