Det är dags att söka jobb

Nu är både mammaledigheten och sommarlovet slut och det är dags för mig att försöka hitta ett jobb. Det finns många olika jobbsökarsidor på internet men ett ställe som jag fastnat för är metrojobb.
De har jobbannonser från hela Sverige men även från Danmark och Norge. Det går även bra att söka efter yrke.
 
Något som jag blev väldigt positivt överraskad av på sidan var alla deras intressanta artiklar som jag kan ha nytta av i mitt jobbsökande och sen arbetsliv. Där finns det information om hur man söker jobb och får det, hur viktigt det är för speciellt kvinnor att förhandla om lönen, hur man blir tidseffektiv och hur man hanterar jobbkonflikter. Det finns många fler intressanta artiklar att läsa där vilket gör att man har nytta av att gå in på sidan även om man har ett arbete. Kanske är det någon som är intresserad av att byta jobb eller bara behöver karrriärtips då kan metrojobb vara en bra sida.
 
Något mer som jag gillar med metrojobb är att sidan har en snygg design, det är lätt att hitta där och jag känner mig glad och inspirerad när jag besöker sidan. Så om det är någon mer som ska söka jobb eller bara är intresserade av karriärtips gå in och hämta inspiration från metrojobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0