Chockat kroppen

Igår packade jag varsin väska åt mig och baby M och satte henne i vagnen för att sen jogga till min nya träningslokal. Hon somnade på vägen dit så jag lade henne på golvet(träningsmatta) där. Hon sov en liten stund och sen satte hon sig upp och kollade snällt på oss som tränade. Ett tag stod hon upp och bara kollade, verkade lite borta men så kan det nog bli om man vaknar upp på ett nytt ställe. Efter ett tag piggnade hon till och började leka men hon lyssnade iaf när jag sa att hon inte fick springa på mattan där vi tränade.
Ett barnrum är på väg att fixas där så jag hoppas att hon kommer att gilla att följa med mig på träningarna sen också. Funkar det så kan jag nog få in en regelbundenhet i min träning.
 
Eftersom jag inte tränat på över en månad så var det jättetungt att börja, kände för att ge upp flera gånger underuppvärmningen men fuskade lite smått istället. Men på slutet när vi skulle sparras så gick det lite bättre, fortfarande trött men jag bjöd på ganska bra motstånd kändes det som. Jag kände mig stark med benen på ett sätt som jag inte gjort förut. Kan det vara för att jag börjat göra benböj hemma? Fast det är ju bara under några dagar, men min kropp har ju bra muskelminne så vem vet.
 
Jag var lite skakis efter träningen men det är inget ovanligt. Joggade hem lite smått med baby M och barnvagnen och mådde hur bra som helst. Tills jag kom hem och duschade. Började känna mig febrig och konstig i kroppen. Illamående och trött. Det kändes riktigt obehagligt. Ville bara sova men tänkte på de som somnat efter träningspass och aldrig mer vaknat så det vågade jag inte. Hade gärnat vilja göra ett etg just då för att kolla om allt var normalt med hjärtat. Inte hittade jag min blodtrycksmätare heller. Har fuskat massor med medicinen på sista tiden. Det var även jättelänge sen som jag kollade blodtrycket också.
Mådde så dåligt ett tag att jag trodde att jag skulle vara tvungen att ringa sjukvårdsupplysningen.
Men tog ett piller, har hört att det ska vara bra för hjärtat men minns inte på vilket sätt. Tog även en berocca och hoppades att lite mineraler och så kanske behövdes återställas efter träningen.
 
Det tog ett tag men sen började jag må lite bättre. Jag kanske är fjantig men jag tycker inte om när det känns som att jag ska falla ihop och dö. Vet att jag måste börja ta hand om mig själv bättre.
 
Nytt år, ny start eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0