Borde tvångssteriliseras

Igår skrev jag in mig på arbetsförmedlingen. Det gick sådär.
Är du med i a-kassan? Nej jag har aldrig jobbat tillräckligt länge för att gå med.
Vad gjorde du innan du var föräldraledig? Jag var arbetslös.
När arbetade du senast? Sommaren 2008 i kanske 2-3 veckor men jag har inga papper på det. Innan det var det ett sommarvik 2006.
Har du något funktionshinder? Jag påbörjade en adhd utredning när jag var gravid men jag hann inte gå klart den utan väntar på en ny tid nu.
Då kanske vi kan hjälpa dig att få jobb lättare sen om du får en diagnos. Det kanske även förklarar varför det sett ut som det gjort för dig.
Vad har du får utbildning. Jag är utbildad undersköterska.
Jag skriver lite här om du undrar vad jag gör. Du ska få en kopia som du kan läsa hemma sen.

På pappret som han skickar med mig hem har han skrivit att jag är utbildad sjuksköterska. Han bedömer även att jag har goda möjligheter till arbete och jag söker tydligen jobb som undersköterska i hela landet.
Det känns som att han bara skrivit ihop nåt skit utan att ta reda på mer fakta. Jag lät ju bli att fylla i att jag söker jobb som uska för att jag inte klarar av det arbetet. Jag behöver praktik, arbetsträning eller en ny utbildning. Nästa vecka ska jag få gå på ett gruppmöte. Sen ska jag få en handläggare som har hand om vårdjobben. Jag tänker ge det en chans och se om jag kan få hjälp då annars får de skicka mig vidare. Jag kan ju arbeta men jag måste ha ett jobb som inte bryter ner mig psykiskt.

Just nu är jag så fruktansvärt ledsen får jag insåg nu ikväll att jag inte kommer kunna träna. Jag lade ut pengar åt min sambo för hyran eftersom a-kassan tyckte att de kunde betala ut i början av feb istället för slutet av jan. Blir jag sen en dag med hyran så blir vi vräkta. Min sambo skulle därför betala min träningsavgift. Men vad han inte sa då är att han skulle betala lån till olika personer också. Min och Os träningsavgifter skulle betalas nu. Men det fattas 100kr. Men sen är frågan, vad ska vi äta resten av månaden? Så jag får nog välja bort bjj. Det krossar mitt hjärta. Mitt psyke behöver den träningen. Vad har jag nu att se fram emot i mitt värdelösa liv? Betalar vi Os träningsavgift kan vi alla fall köpa mat och blöjor för 1000kr.

Just nu hatar jag mig själv otroligt mycket för att jag inte har jobb och att mitt liv aldrig blir bättre. Det verkar inte spela någon roll hur mycket jag än försöker. Jag kommer ingenstans. Den här månaden fyller W år. Hur ska jag kunna fixa present och kalas utan inkomst? Jag är världens sämsta mamma som inte kan ge mina barn ekonomisk trygghet. Kanske borde jag be soc komma och ta dom så de hamnar i fosterhem? Kanske borde jag tvångssteriliseras också så att det inte finns någon risk att jag skaffar flera barn.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Du är inte en hemsk Mamma, finns nog ingen som tvivlar på hurvida du ger dina barn kärlek eller inte. Eran livssituation är strulig och har varit under längre tid och självfallet blir det påfrestande efter ett tag och skapar deprimernade och mörka tankar om att det aldrig kommer bli bättre. Tyvärr blir det ju en svår ekvation att försöka kämpa på som trebarnsmamma och samtidigt försöka reda ut sig själv. Ni har inte funderat på stödfamilj? Kanske socionomen i mig som inte ser något konstigt i det och det är mycket vanligare än vad man tror. Min gudson har haft det bl.a och det gör inte hans föräldrar till sämre föräldrar men hans mamma har haft psykiska problem att jobba med och då fick dom en helg i månaden då hon kunde fokusera på sig och jobba med sig själv. Kanske vore ngt?

kram!

2012-02-04 @ 10:09:18
Postat av: jessam y

Varför tjatar alla om tvångssterilisering? Dom pratade om det på jobbet med igår?

2012-02-04 @ 11:23:45
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0