Lite svammel

Vad jag har varit trött de senaste dagarna. Jag skulle nog haft en hel del att blogga om men har inte orkat.

Min adhd utredning verkar vara på villovägar och ingen vet något. Återkom om en vecka så kan vi svara på dina frågor säger dom. Tack för det.

W smugglade ut 240kr och köpte cola och godis som han bjöd sina vänner ute på. Glada föräldrar, eller inte. Sin stora godisburk hade han också smugglat ut, ätit och bjudit bort godisen och sen hade en av hans vänner kastat glasburken i backen. Visst är det kul med barn?

Baby M har upptäckt att hon har hål i näsan. Självklart måste det petas där då. Speciellt om hennes mamma säger åt henne att sluta. Det tycker hon är jättekul att reta mig med.

Men hon är ganska rolig också. I onsdags när hon skulle gå till dagis med sin pappa så höll han på att sega sig fast hon var påklädd och klar. Då gick hon fram till honom gjorde nåt ljud, pekade och sen vek ihop handen till en vinkning. Det såg ut som hon sa: Du där, kom. Hon pratar ju inte, så det blir mycket kroppsspråk och ljud.

Igår lämnade vi baby M till min syster. Det gick jättebra. Hon har så roligt med systers pojkväns döttrar. Men imorse ringde syster och sa att en av hennes katter kissat på påsen med kläder och blöjor som jag skickat med. Panik. Det var nästan ett halvt blöjpaket och jag äger 30kr. Men syster sa att de ska fixa nya. Tur det, men jag vet att de också har dåligt med pengar så det får mig att må dåligt. Varför drar jag till mig så mycket dåligt?

Nåt som är kul är att min syster varit på ul och i magen låg det en liten tjej som inte ville vara stilla.

Försäkringskassan har fattat beslut om bostadsbidrag, men jag måste vänta tills beslutet kommer med posten innan jag får veta. Värdelöst. Varför ens tala om att de fattat ett beslut om jag inte får veta på en gång?
Jag behöver pengar nu!!

Idag måste vi försöka få W att cykla. Han ramlade med cykeln igår och skrapade sönder sig. Fingrar, händer, mage och ansikte. Han säger att han aldrig mer ska cykla.

Nu ska jag koppla bort denna värld en stund och läsa lite innan min dotter kommer hem. Började med Angelologi igår. I den är tydligen änglar onda varelser. Blir lite förvirrad av det. En stoppade ner barn i en kanon och sprängde de i bitar medan föräldrarna tvingades se på. Varför skriver man ens såna hemska saker? Världens är väl tillräckligt hemsk ändå. Men det var bara en liten sidohistoria i boken, hoppas jag slipper läsa mer sånt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0